اخبار

اخبار مهم

اخبار

اخبار مهم

اخبار مهم

پیوندها

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تصفیه هوا شمیم، پدیده‌ای مدرن‌ و نوظهور در حوزه تصفیه سالم و قوی هواست. نمونه‌ای از دستگاه‌ تصفیه هوا که با استفاده از خواص درون ملکول‌ها و از بین بردن یون‌های مثبت، هرگونه مواد زائد را از هوایی حذف می‌کند که همه روزه و در هر لحظه آن را تنفس می‌کنیم.

این دستگاه با شیوه‌ای کاملا متفاوت نسبت به نمونه‌های کلاسیک این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل نیز، شمیم  نیازمند فیلتر نیست و با دردسرها و هزینه‌های آن بیگانه است. هم‌چنین ورود یون منفی تولید شده از این دستگاه به چرخه هوای اطراف ما، علاوه بر طراوت و تازگی، خواص مفید زیادی را نیز برای سلول‌های بدن و سیستم‌های مختلف به‌دنبال خواهد داشت.

در این مطلب می‌خوانیم:

تصفیه هوا شمیم و نیاز به هوای تازه...

تنفس از مهم‌ترین اعمال حیاتی هر موجود زنده است. در انسان نیز، چگونگی طی شدن این فرایند ارتباط مستقیم با عملکرد قلب داشته و در سلامتی بدن و سیستم‌های مختلف آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

تنفس هوای ناسالم، همه ساله به افزایش تعداد بیماران تنفسی و قلبی منجر شده و عده‌ای را نیز از این طریق به کام مرگ می‌کشد. این در حالی است که با وجود دستگاه‌های تصفیه کلاسیک، تنها بخشی از عوامل آلوده کننده از چرخه تنفس خارج شده و بیساری کماکان در محیط باقی می‌مانند.

بخش زیادی از این آلاینده‌ها نیز به‌دلایل مختلف از فیلترها عبور کرده یا با تاثیرات بیولوژیکی که دارند قابل تصفیه با دستگاه‌های معمولی نیستند.

این در حالی است که روند تنفس را، حتی برای لحظاتی نمی‌توان متوقف کرد. در عین حال این بخش از نیازهای طبیعی انسان، در صورتی که با در اختیار داشتن هوای سالم همراه نباشد، می‌تواند عواقب سنگینی به‌دنبال داشته و مشکلات مختلفی در بدن ایجاد می‌کند.

از مسمومیت‌های ناشی از تنفس مواد مضر و سمی تا رسوب مواد زائد در ریه‌ها و عوارض ناشی از آن، همه بخش‌هایی از این چرخه ناقص و مضر را شامل می‌شوند.

خوشبختانه با ابداع دستگاه جدید تصفیه هوا موسوم به شمیم، امکان بهره‌مندی از هوای تازه و سالم برای همگان فراهم شده است. آن هم با امکاناتی که به آسانی و با قیمت مناسب در دسترس بوده و اغلب قادر به تهیه آن هستند.

در ادامه مطلب، شما را با مزایای کاربرد دستگاه تصفیه هوا شمیم آشنا می‌کنیم.

با ما همراه بمانید.

  • ۰
  • ۰

بیت‌کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا موفق شد رویداد مهم دیگری را به سابقه تاریخی ۱۱ سپتامبر اضافه کند. بلاک ۷۰۰،۰۰۰ در بلاکچین بیت‌کوین ثبت شد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو.تودی، روز گذشته، اکانت توییتر کلارک‌مودی (Clark Moody) از ورود بلاک‌های بیت کوین به کانال ۷۰۰ هزار خبر داد. کلارک‌مودی همچنین وبسایتی دارد که عرضه‌کننده ابزار و اطلاعات مربوط به بیت‌کوین است و تصویر زیر از این وبسایت برداشته شده است.

بلاک ۷۰۰۰۰۰ بیت کوین

بنابر آمارهای موجود، تا به این لحظه، ۸۹.۵۸% از کل موجودی بیت‌کوین استخراج شده و تعداد کوین‌های در گردش به بیش از ۱۸.۸۱۲ میلیون رسیده است. تنها نزدیک به ۱۰٪ از بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

پس از ثبت ۶۰۰ هزارمین بلاک در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۸ آبان ۱۳۹۸)، ۶۹۳ روز طول کشید تا بیت کوین بتواند به نقطه عطف جدیدی دست یابد. تقریبا دو سال زمان برد تا ماینرها بتوانند ۱۰۰،۰۰۰ بلاک استخراج کنند و به بلاک ۷۰۰،۰۰۰ دست یابند.

در آن زمان، قیمت بیت‌کوین در صرافی بیت‌استمپ ۷،۹۶۰ دلار بود و این در حالی است که هم‌اکنون و در زمان نگارش این خبر، قیمت این رمزارز به ۴۵،۹۳۵ دلار رسیده است و رشدی ۵۷۷٪ طی این فاصله زمانی برای این کوین رقم خورده است.

به طور میانگین، تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک بلاک جدید ایجاد می‌شود، اما پیش‌بینی مدت زمان دقیق تولید یک بلاک در بلاکچین بیت کوین غیرممکن است. زمانی که سختی شبکه به‌شدت بالاست، ایجاد بلاک جدید می‌تواند به طور چشمگیری کندتر شود. همچنین زمان ۱۲۲ دقیقه برای ایجاد تنها یک بلاک نیز گزارش شده است که این طولانی‌ترین زمان ثبت‌شده برای ایجاد یک بلاک در طول یک دهه گذشته بوده است.

پس از خاموش شدن تجهیزات استخراج چینی در پی موضع‌گیری‌ منفی این کشور در مقابله با صنعت رمز ارز، متوسط زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلاک به ۱۳ دقیقه افزایش یافت و پس از آن، بیت‌کوین با بزرگترین کاهش سختی شبکه در طول تاریخ خود مواجه شد.

پاداش استخراج در بلاکچین بیت کوین هر چهار سال یکبار نصف می‌شود، به این فرایند نصف شدن «هاوینگ» می‌گویند. آخرین بار پاداش استخراج هر بلاک در ۱۱ می ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. هاوینگ یا نصف شدن پاداش پس از استخراج ۲۱۰،۰۰۰ بلاک رخ می‌دهد. پس از هر هاوینگ عرضه بیت کوین ۵۰٪ کاهش می‌یابد.


قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال


با ثبت بلاک ۷۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین ، چند بلاک دیگر باقی مانده است؟

اگرچه کل موجودی بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون کوین است، اما تعداد بلاک‌هایی که می‌توان در زنجیره بلوکی ایجاد کرد سقف و محدودیتی ندارد. حتی پس از آنکه تمام کوین‌ها استخراج شوند، زنجیره بیت کوین دائما بزرگتر می‌شود. انتظار می‌رود استخراج تمام کوین‌ها تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد و ماینرها برای تایید تراکنش و دریافت کارمزد به افزودن بلاک به زنجیره ادامه خواهند داد.

بنابراین، تا زمانی که کاربران به انتقال کوین‌های جدید ادامه دهند، بلاک‌های جدیدی به این زنجیره اضافه خواهد شد.

همچنین اطلاعات درون زنجیره‌ای گلس‌نود نشان می‌دهد که تعداد بیت کوین های هودل‌ یا گم‌شده به بالاترین سطح طی هفت ماه اخیر رسیده که معادل با ۷,۱۶۷,۸۸۹.۵۹۵ بیت کوین است. این مقدار معادل ۳۴٪از کل موجودی بیت کوین است.

به نظر شما با ادامه این روند و افزایش سختی شبکه چه آینده‌ای پیش روی ماینینگ بیت‌کوین خواهد بود؟

  • admin2 admin2
  • ۰
  • ۰

افزایش هش ریت شبکه بیت کوین Bitcoin Hashtare

 

بیت‌کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا موفق شد رویداد مهم دیگری را به سابقه تاریخی ۱۱ سپتامبر اضافه کند. بلاک ۷۰۰،۰۰۰ در بلاکچین بیت‌کوین ثبت شد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو.تودی، روز گذشته، اکانت توییتر کلارک‌مودی (Clark Moody) از ورود بلاک‌های بیت کوین به کانال ۷۰۰ هزار خبر داد. کلارک‌مودی همچنین وبسایتی دارد که عرضه‌کننده ابزار و اطلاعات مربوط به بیت‌کوین است و تصویر زیر از این وبسایت برداشته شده است.

  • ۰
  • ۰

رمز ارزها توسط کارتل قدرتمند کنترل می‌شوند. بیت کوین اتریوم ارز دیجیتال کریپتوکارنسی

پس از ریزش سنگین بیت کوین در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) محدوده حمایتی  ۴۴۰۰۰ دلار فعلاً مانع بزرگی بر سر راه ریزش رمز ارز BTC ایجاد کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین با توجه به ترس حاکم بر بازار در روزهای اخیر، تلاش‌های خریداران برای بازپس‌گیری سطوح قیمتی بالاتر در ناحیه ۴۷۰۰۰ دلار با سرکوب فروشندگان مواجه شده است و همین امر منجر به شکل‌گیری یک محدوده رنج قیمتی بین ۴۴۰۰۰ دلار تا ۴۷۰۰۰دلار نیز شده است.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین

سقف و کف محدوده رنج قیمت ۴۴۰۰۰ الی ۴۷۰۰۰ دلار، مهم‌ترین حمایت‌ و مقاومت‌ها بر سر راه بیت کوین هستند. البته اگر این محدوده رنج را در تداوم گام نزولی شارپ پیشین در نظر بگیریم به نظر بازار در حال تکمیل یک الگوی پرچم است؛ الگویی که ممکن است درنهایت به نزول بیشتر بیت کوین منجر شود؛ گرچه این امر منوط به تکمیل الگو و شکست آن به سمت پایین است.

همچنین در تایم فریم ۴ ساعته قیمت بیت کوین در زیر میانگین متحرک نمایی (۲۰۰ EMA) در حال معامله است و تلاش روزهای اخیر خریداران برای عبور از این میانگین متحرک نمایی با شکست روبه‌رو شده است. لذا اگر بیت کوین بخواهد سطوح قیمتی بالاتر را باز پس بگیرد نخست باید بتواند میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را به بالا بشکند، بنابراین EMA ۲۰۰ نیز یک مقاومت مهم بر سر راه بیت کوین است. میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بارنگ زرد در تصویر زیر قابل‌مشاهده است.

  • ۰
  • ۰

تعداد تراکنش‌های راه‌کارهای لایه ۲ اتریوم از بیت کوین بیشتر است

با توجه به متوسط کارمزدهای ۴۰ دلاری شبکه اتریوم، جای هیچ تعجبی وجود ندارد که کاربران به سمت راه‌حل‌های لایه ۲ سوق داده شوند. پذیرش پروتکل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم در ماه‌های گذشته با افزایش مجدد گس اتریوم افزایش یافته است و بر اساس یافته‌های اخیر، اکوسیستم‌های لایه دو، روزانه تراکنش‌های بیشتری نسبت به شبکه بیت کوین را پردازش کرده‌اند.


 

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم

قیمت هر واحد بیت کوین در این لحظه 51243 دلار است.

قیمت هر واحد اتریوم در این لحظه 3756 دلار است.


به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف داده‌های کوین‌متریکس که توسط تحلیلگر مطرح، ایوان ون‌نس گردآوری شده است نشان می‌دهد در تاریخ ۶ سپتامبر، تعداد تراکنش‌های انجام شده در لایه دو اتریوم، نسبت به شبکه بیت کوین بیشتر بوده است. پروتکل‌های لایه دوم دیروز حدود ۲۵۰ هزار تراکنش را پردازش کرده‌اند. این در حالی است که در شبکه بیت کوین تنها ۲۱۰ هزار تراکنش پردازش شده است.

قیمت فعلی بیت کوین

  • ۰
  • ۰

پیش‌بینی قیمت دوج کوین، کاردانو هلیوم و لونا ADA DOGE HNT LUNA

یکی از تحلیل‌گران مشهور حوزه رمز ارزها علاوه‌ بر پیش‌بینی قیمت لحظه ای دوج کوین و عبور آن از سطح قیمت کلیدی مهم، نظرات خود را در مورد ۳ آلتکوین دیگر با پتانسیل رشد بالا در توییتر به اشتراک گذاشته است.

  • ۰
  • ۰
قیمت بیت کوین BTC price قیمت Bitcoin
  • admin2 admin2