اخبار

اخبار مهم

اخبار

اخبار مهم

اخبار مهم

پیوندها

۸ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارزش بازار تحقق یافته بیت کوین Bitcoin realized market cap

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد تقریبا ۱۰۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین در سود قرار دارند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو تودی، از آنجا بیت کوین در نزدیکی بالاترین قیمت تاریخ خود قرار دارد، تقریبا هیچ کسی نیست که بیت کوین را گرانتر از این قیمت خریده باشد.

  • ۰
  • ۰

سقوط قیمت بیت‌کوین به زعم اسکات ماینرد

یک بررسی نشان می‌دهد که از این به بعد در روند قیمت بیت کوین هیچگاه شاهد اصلاح قیمت ۸۰٪ نخواهیم بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، این نتیجه‌گیری بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری رمز ارزها و صندوق پوشش ریسک Pantera Capital منتشر شده است. این گزارش اشاره می‌کند که شدت کاهش قیمت بیت کوین نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته است.

برای مثال، در بازه زمانی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین حدود ۸۳٪ و به ترتیب از سطوح ۱،۱۱۱ دلار و ۲۰،۰۸۹ دلار ریزش داشته است. قیمت این رمز ارز در بازه‌های زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ پس از روند صعودی مشابه، اصلاح‌های گسترده‌ای را تجربه کرد. با این وجود میزان ریزش قیمت کمتر بود و به ترتیب ۶۱٪ و ۵۴٪ اصلاح شد.

  • ۰
  • ۰

شب گذشته قیمت بیت کوین از مرز ۵۹,۰۰۰ دلار عبور کرد و امروز به ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش سایت خبری ارز دیجیتال میهن بلاک چین و به نقل از کوین‌دسک، اواخر روز پنج‌شنبه و پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر آنکه یکی از ETF های بیت کوین توانسته است تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق آمریکا را اخذ کند، این رمزارز وارد روند صعودی شد.

قیمت بیت کوین کمتر از یک ساعت ۳.۵ درصد افزایش یافت و برای اولین بار پس از ماه می به قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

کمیسیون SEC در حال بررسی تقریبا ۴۰ درخواست ETF بیت کوین است و مهلت تصمیم‌گیری در خصوص محصولات مرتبط با بازار آتی هفته آینده تمام می‌شود. طبق گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این نهاد قانونگذاری حداقل بعضی از این درخواست‌ها را تایید کند و مسیر معاملات بیت کوین را هموار سازد.

قیمت کاردانو

کمیسیون SEC به هیچ اقدام رسمی برای تایید این درخواست‌ها نیاز ندارد. تحت قانون فدرال، در صورتی که کمیسیون SEC مهلتی در خصوص بررسی درخواست‌ها ارائه دهد بدون آنکه از صادرکننده بخواهد تغییری در آنها انجام دهد، درخواست‌ها قابل تایید می‌شوند.

بلومبرگ درخواست‌های ProShares و Invesco را به عنوان دو پروپوزالی که هفته آینده تحت این قانون تایید خواهند شد نام برده است.

صادرکنندگان ETF سال‌ها به دنبال تایید درخواست‌های خود بوده‌اند و سعی داشته‌اند ساختارهای مختلفی برای معاملات بیت کوین ایجاد کنند. طی این سال‌ها، برنامه‌هایی برای صندوق‌هایی وجود داشته است که حفظ بیت کوین از طریق صندوق‌های دیجیتال را پیشنهاد داده‌اند یا مدعی شده‌اند که می‌توانند از لوریج استفاده کرده تا سودهای چشمگیری ارائه دهند. سایر ETF ها به دنبال کاهش نوسان قیمت بیت کوین هستند، نکته‌ مهمی که همواره مخالفت کمیسیون SEC را به همراه دارد.

کمیسیون SEC در گذشته اذعان داشته است که عرصه رمزارزها خطرات مهمی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

کمیسیون SEC نگرانی‌های خود مبنی بر این موضوع را بیان کرده است که قیمت رمزارزها می‌تواند دستکاری شود و نقدینگی در این عرصه نیز به حد کافی نیست و هم‌چنین نوسان شدید قیمت بیت کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران شخصی خطرناک باشد. بیت کوین طی ۳ سال گذشته با کاهش قیمت ۷۴ درصدی و سپس افزایش قیمت ۹۵ و ۳۰۵ درصدی همراه بوده است. به علاوه، کمیسیون SEC عنوان کرده است که آیا این صندوق‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری به منظور قیمت‌گذاری مناسب رمزارزها و سایر محصولات مرتبط را ارائه دهند یا خیر. هم‌چنین سوالاتی درباره تایید مالکیت رمزارزهای در اختیار این صندوق‌ها و تهدید هکرها و مقابله با آنها وجود دارد.

شاید برای شما مفید باشد:

دستگاه تصفیه هوا

چهار ETF بیت کوین می‌توانند از ماه جاری در آمریکا معاملات خود را آغاز کنند و مهلت رسیدگی به درخواست‌های VanEck و Valkyrie نیز نزدیک است. در این بین، ده‌ها محصول قیمت ارز دیجیتال رمزارز قابل معامله در بورس در کانادا و اروپا عرضه شده‌اند.

منبع : بلاگ سئو

منبع 2 

منبع 3 

منبع 4

منبع 5

منبع 6

  • admin2 admin2
  • ۰
  • ۰

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان معاملات خارج از صرافی (OTC) با یوان چین را برای ساکنان این کشور متوقف خواهد کرد. در پی انتشار این اخبار قیمت بیت کوین کاهش یافت.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، صرافی بایننس اعلام کرد در تلاش برای مطابقت با قوانین اخیر دولت چین، از تاریخ ۳۱ سپتامبر ساعت ۲۴:۰۰ به وقت محلی خدمات OTC مربوط به یوان را برای کاربران چینی متوقف خواهد کرد. بیت کوین روی خوشی به این خبر نشان نداد و بلافاصله پس از اعلام آن با افت روبه‌رو شد. اما آلتکوین ها با رشد قیمت خوبی مواجه شدند.

  • ۰
  • ۰

اتریوم سوزی، فرآیند سوزاندن رمز ارز ETH

شبکه اتریوم امروز به دستاورد مهمی دست پیدا کرد. بر اساس داده‌های اولتراساند مانی تاکنون بیش از ۵۰۰،۰۰۰ رمز ارز ETH در فرآیند توکن‌سوزی این شبکه سوزانده شده است.

به گزارش میهن بلاکچین از زمان اجرا شدن هارد فورک لندن و پیاده‌سازی طرح EIP-1559 تا به امروز ۵۰۰،۷۷۵ رمز ارز ETH سوزانده شده و از چرخه گردش خارج شده است. با توجه به قیمت اتریوم در این لحظه این مقدار معادل ۱.۸۰۵ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

  • ۰
  • ۰

هفته گذشته بیت‌کوین رهبر بازار رمز‌ارزها صعود خوبی را تجربه کرد و گاوها توانستند با یک فشار خرید خوب نواحی قیمتی بالای ۵۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرند. حرکت پرشتاب بیت‌کوین در حال حاضر با اصلاح، استراحت یا پولبک خاصی همراه نشده است و باید دید در هفته آتی فروشندگان می‌توانند جلوی فشار خرید ایجاد شده را بگیرند یا خیر. همچنین همگام شدن رشد بیت‌کوین و شاخص سلطه بیت‌کوین فعلا اجازه رشد چندانی را به اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها نداده است. گرچه اگر گاوها بتوانند سطوح به‌دست آمده بیت‌کوین را حفظ کنند با اصلاح سلطه بیت‌کوین رشد قیمت آلتکوین‌ها دور از انتظار نیست.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

درحال‌حاضر بیت‌کوین در تایم‌فریم روزانه داخل یک کانال صعودی در حال حرکت است که با بررسی برخوردهای قیمت به سطوح سقف و کف کانال و همچنین سطح میانی کانال می‌توان آن را یک کانال معتبر دانست، گام اخیر صعودی بیت‌کوین از ناحیه ۴۰،۰۰۰ نیز مصادف با کف این کانال بود. از‌این رو سقف و کف کانال ترسیمی را می‌توان به عنوان یک مقاومت و حمایت معتبر در نظر گرفت. در حال حاضر بیت‌کوین توانسته است سطح میانی این کانال را بشکند اما هنوز پولبکی به آن نزده است لذا در صورت اصلاح قیمت بیت کوین می‌توان سطح میانی این کانال را که به صورت تقریبی مصادف با ناحیه ۵۲،۰۰۰ می‌شود یک حمایت معتبر برای بیت‌کوین قلمداد کرد.

  • ۰
  • ۰

پروتکل دیفای ملد (MELD) به زودی یک استیبل کوین با پشتوانه طلا در شبکه کاردانو عرضه می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از cryptoslate، پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز ملد از همکاری سه‌جانبه خود با شبکه تینگو، بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه نیجریه و شرکت اوبونتو ترایب، شرکت فعال در حوزه توکن سازی منابع طبیعی خبر داد.

این پروتکل دیفای مبتنی بر کاردانو که به کاربران خدمات وام‌دهی و سپرده‌گذاری ارائه می‌دهد اعلام کرد که با این همکاری جدید قصد دارد تا استیبل کوین جدیدی با پشتوانه طلا در شبکه کاردانو قیمت کاردانو راه‌اندازی کند.

  • ۰
  • ۰

صرافی‌های بزرگی نظیر Deribit که قراردادهای اختیار رمزارزها را ارائه می‌دهند در آستانه تسویه میلیاردها دلار قرارداد آپشن بیت کوین در روز جمعه هستند. تحلیلگران معتقدند انقضای این قراردادها در این ماه تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین نخواهد داشت. گفتنی است بیت کوین در هفته جاری به دلیل اخبار اقتصادی کلان و نگرانی‌های قانونگذاری تحت فشار بوده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک اطلاعات Skew نشان می‌دهد که ۷۳,۷۰۰ قرارداد اختیار (Options) بیت کوین به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار در روز جمعه منقضی خواهند شد. از این تعداد، تقریبا ۵۰,۰۰۰ قرارداد مربوط به قراردادهای اختیار خرید (call) و بقیه قراردادها مربوط به قراردادهای اختیار فروش (Put) هستند. صرافی دریبیت به تنهایی بیش از ۸۵٪ از قراردادهای تسویه نشده را در اختیار دارد.