اخبار

اخبار مهم

اخبار

اخبار مهم

اخبار مهم

پیوندها
  • ۰
  • ۰

بیت کوین خود را به عنوان یک کلاس دارایی اثبات کرده است. با این که تاریخچه قیمت بیت کوین پر از فراز و فرودهای شدید بوده، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی ترجیح می‌دهند. در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و اواسط ۲۰۲۱، ما شاهد حباب‌های قیمتی در بزرگ‌ترین رمز ارز بودیم که در طی آن، قیمت به شدت افزایش یافته و سپس با همان سرعت ریزش کرده است.

پرسش و پاسخ قیمت بیت کوین (FAQ):

  • آیا قیمت بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ دستکاری می شود؟سرمایه‌گذاران سازمانی یا افراد مشهور، می‌توانند با روش‌های مختلفی، قیمت Bitcoin را دستکاری کنند. برای مثال، ایلان ماسک با توییت‌های خود درباره بیت کوین در توییتر، باعث افزایش یا کاهش قیمت این رمز ارز می شود. سرمایه گذاران سازمانی نیز با انتشار اخباری مربوط به خرید انبوه بیتکوین در یک قیمت خاص، باعث افزایش قیمت می‌شوند.
  • مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین، چه عواملی هستند؟ عوامل زیادی روی قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند؛ از مهم ترین این موارد می توان به میزان عرضه و تقاضا، رسانه‌ها و صفحات اجتماعی، اتفاقات سیاسی و اقتصادی در دنیا و قانون گذاری کشورها اشاره کرد.
  • قیمت لحظه ای بیت کوین چطور تعیین می‌شود؟ قیمت لحظه‌ای BTC علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، به عواملی چون فومو و فاد نیز بستگی دارد؛ فومو (FOMO) به معنی ترس از دست دادن فرصت سرمایه گذاری است و در بازارهای صعودی اتفاق می افتد. زمانی که روند قیمت بیت کوین صعودی است، سرمایه‌گذاران شروع به خرید می‌کنند و این اغلب باعث ضرر این افراد می‌شود. فاد (FUD) نیز به معنی جلوگیری از ضرر بیشتر است و در بازارهای نزولی اتفاق می‌افتد. سرمایه گذاران برای این که متحمل ضرر بیشتری نشوند، به صورت احساسی بیتکوین‌های خود را می فروشند. این دو عامل تاثیر بسیار زیادی دروی قیمت لحظه ای بیتکوین می‌گذارند.
  • نرخ بیت کوین به تومان بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟ نرخ بیت کوین با قیمت تتر (USDT) و دیگر استیبل کوین‌ها سنجیده می‌شود و از آنجایی که قیمت هر تتر معادل ۱ دلار است، زمانی که در ایران نرخ دلار تغییر می‌کند، مستقیما بر روی قیمت بیت کوین نیز تاثیر می‌گذارد. بدین معنی که ایرانی‌ها علاوه بر قیمت Bitcoin، باید قیمت تتر را نیز در نظر بگیرند.
  • چرا قیمت بیت کوین به تومان، نسبت به قیمت دلاری بیت کوین گرانتر است؟ از آنجایی که ایران با تورم شدیدی روبروست، قیمت دلار هر سال و حتی هر ماه تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد. برای مثال، قیمت دلار در فروردین سال ۹۹، حدود ۱۶ هزار تومان بود؛ اما در سال ۱۴۰۰، دلار با قیمت ۲۳۵۰۰ تومان معامله می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که حتی اگر قیمت بیتکوین ثابت بماند، ما با قیمت بالاتری  نسبت به یک سال گذشته آن را خریداری کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی